2011. március 10., csütörtök

Gólyalábas hölgy és három erőemelő

2011. március 9-én 45. alkalommal nyitotta meg kapuit Berlinben a világ egyik legnagyobb turisztikai vására, az „Internationale Tourismus Börse” (ITB). Az ötnapos vásáron idén 160.000 négyzetméteren 188 ország több mint 11.000 kiállítója mutatja be turisztikai kínálatát. A magyar standon az egészségturizmus kapja a legfőbb hangsúlyt, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.

A magyar nemzeti standon a Magyar Turizmus Zrt. mellett 27 társkiállító képviseli a hazai turisztikai kínálatot. Az érdeklődőket kürtőskalács illata vonzza a standra, ahol a látogatók a Balaton régió borait is megkóstolhatják. További attrakcióként – a turisztikai információk mellett – a Zsolnay ivókútból folyó visegrádi ásványvízzel is csillapíthatják szomjúságukat. Az egészségturizmust a figyelem középpontjába állító magyar stand arculati elemeit megelevenítő ruhában és kellékekkel egy hatalmas gólyalábon egyensúlyozó hölgy, valamint három erőemelő művész lenyűgöző produkciója is a magyarországi kínálatra irányítja a figyelmet.

Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából a turizmus állami irányításának több képviselője is részt vesz az ITB-n: Hadházy Sándor, az Országgyűlés Sport és turizmus bizottságának tagja, Dr. Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára, valamint a Magyar Turizmus Zrt. tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Fejlesztési Bank képviseletében Baranyay László elnök-vezérigazgató és Németh Lászlóné vezérigazgató-helyettes. Az ITB alkalmából Berlinbe utazott Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Dudás Krisztina, a társaság marketingigazgatója is. Mezősi Csilla, az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője a német fővárosban csatlakozott a magyar delegációhoz. A vásári megjelenést és a kapcsolódó szakmai programokat a helyszínen Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. németországi igazgatója irányítja.

A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete rendkívül jó kapcsolatokat ápol a Német Parlament Turisztikai Bizottságával is, ezért a bizottság delegációja idén is felkeresi a magyar standot. A magyar turisztikai szakemberek az ITB ideje alatt a standon fogadják továbbá Peter Belinskyt, a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal vezérigazgatóját, Csehország küldöttségét, valamint találkoznak Petra Hedorferrel, a DZT (Német Turisztikai Központ) igazgatótanácsának elnökével is, aki 2010 óta az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) elnöki pozícióját is betölti.

Hazánk aktív szerepét az ETC munkájában jelzi, hogy Magyarország az elmúlt években számos alkalommal adott otthont a szervezet üléseinek. Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. lobbi-tevékenységének köszönhetően hazánk EU elnökségének időszaka alatt, 2011. április 20-án, Budapesten kerül sor az ETC soron következő igazgatósági ülésére és közgyűlésére is.

A turizmus állami irányításának képviselői és az MT Zrt. vezetői és munkatársai az ITB keretében tárgyalásokat folytatnak a turisztikai szakma – pl. PA Touristik, Lastminute, TUI, DERTOUR, Expedia, ADAC, REWE Touristik – és a média más meghatározó képviselőivel is.

A tour operátorok már a kiállítás első napján rendkívül pozitív tapasztalatokról számoltak be, és a foglalások tekintetében kétszámjegyű növekedést prognosztizálnak erre az évre. Március 9-én este Magyarország Szlovákiával és Romániával közösen fogadást szervez, amelynek során valamennyi ország meghívott vendégei felkeresik az egyes nemzeti standokat. A magyar standon Dr Czukor József nagykövet, Dr. Horváth Endre helyettes államtitkár, valamint Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója köszönti a várhatóan több mint 200 vendéget. A kiállítás második napján, március 10-én egészségturisztikai sajtókonferenciát rendeznek, amelynek során Magyarország is bemutatkozási lehetőséget kap.

Szintén március 10-én tartják az MT Zrt. kezdeményezésében megvalósuló ITB Duna Konferenciát, amelyet Magyarország soros EU elnökségének tiszteletére rendeznek. Az esemény – amelyen előad Horváth Endre helyettes államtitkár– célja a Duna mint turisztikai vonzerő és kultúrák összekötőjének bemutatása.

Németország továbbra is Magyarország legjelentősebb küldőpiaca. A KSH 2010. évi – előzetes – statisztikai adatai szerint tavaly 514.600 német vendég érkezett Magyarországra, akik 2.039.700 vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az elmúlt hónapokban megállt a német vendégforgalom-csökkenés, sőt a KSH adatai szerint 2010. utolsó három hónapjában növekedett a német vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése