2011. január 21., péntek

Díjátadó Az Utazó magazinnál

http://www.turizmus.com/cikk/index/D%C3%ADj%C3%A1tad%C3%B3%20Az%20Utaz%C3%B3%20magazinn%C3%A1l?CAKEPHP=8878c14b2ff045358d82d124cc7f36df

A turizmus fejlesztésének egyik legfontosabb stratégiai eleme a multiplikátor hatás beindítása, amelynek keretében nem a már meglévő bevételek újraosztása, hanem az új turisztikai értékek megteremtése, a piac növelése, ezzel tartós, adózó munkahelyek létrehozása a cél. Ezt szolgálják az Új Széchenyi Terv forrásai és a jelenleg tárcaközi egyeztetésen lévő Széchenyi Pihenőkártya bevezetése - mondta el Horváth Endre az NGM gazdaságfejlesztésért felelős helyettes-államtitkára Az Utazó magazin díjátadó ünnepségén.

Az eseményen Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke kifejtette: a nehéz helyzetben lévő turisztikai szektor és a hotelszakma számára kézzelfogható segítséget jelent az Üdülési Csekk adótartamának idei, 25-ről mintegy 19 százalékra csökkentése. A legfontosabb húzóerőt azonban a Széchenyi Pihenőkártya jelentheti majd, amely a szakma várakozásai a teljes bevezetés után akár 30 százalékkal is megnövelheti a belföldi keresletet, valamint az, hogy külpiaci marketingre fordítható forrásokat növelte a kormányzat.

Az eseményen átadták Az Utazó magazin elismeréseit, amelyet a magazin olvasói, a szakma képviselői, valamint az üzletemberek szavazatai alapján, 2010 évi teljesítményük alapján, a következő turisztikai szolgáltatók kaptak meg:

Az év üzleti szállodája: Kempinski Hotel Corvinus Budapest
Az év konferencia szállodája: Ramada Resort Aquaworld Budapest
Az év wellness szállodája: Spirit Hotel Thermal Spa
Az év tranzit szállodája: Airport Hotel Budapest
Az év utazási irodája: Tensi
Az év légitársasága: Lufthansa
Az év turisztikai projektje: Élménybirtok Bikal
Az év budapesti étterme: Fausto’s
Az év vidéki étterme: Tuba Tanya Hajdúszoboszló
Az év autókölcsönzője: Budget
Az év golf klubja: Highland Golf Club & Academy

A Tensi lett az év utazási irodája

http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/01/21/a_tensi_lett_az_ev_utazasi_irodaja/

Átadták Az Utazó magazin turisztikai szaklap 2010-es díjait. Az ünnepségen a gazdaságfejlesztési államtitkár-helyettes azt mondta, az ágazat fejlesztése azért fontos, hogy új turisztikai értékek, és új munkahelyek jöjjenek létre.

A turizmus fejlesztésének egyik legfontosabb stratégiai eleme a multiplikátorhatás beindítása. Ennek keretében nem a már meglévő bevételek újraosztása, hanem az új turisztikai értékek megteremtése, a piac növelése, ezzel tartós, adózó munkahelyek létrehozása a cél. Ezt szolgálják az Új Széchenyi terv forrásai éppúgy, mint a tárcaközi egyeztetésen lévő Széchenyi Pihenőkártya bevezetése – mondta Horváth Endre, a nemzetgazdasági tárca gazdaságfejlesztésért felelős helyettes-államtitkára Az Utazó magazin díjátadó ünnepségén.

Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke azt mondta: a nehéz helyzetben lévő turisztikai szektor és a hotelszakma számára komoly segítséget jelent az üdülési csekk adótartamának idei, 25-ről mintegy 19 százalékra csökkentése. A legfontosabb húzóerőt azonban a Széchenyi Pihenőkártya jelentheti majd. A szakma várakozásai a teljes bevezetés után akár 30 százalékkal is megnövelheti a belföldi keresletet. Előrelépésnek tartják azt is, hogy a külpiaci marketingre fordítható forrásokat megduplázta a kormányzat.

Az eseményen átadták a magazin elismeréseit, amelyet a magazin olvasói, a szakma képviselői, valamint az üzletemberek szavazatai alapján, 2010 évi teljesítményük alapján kaptak meg a turisztikai szolgáltatók. Az év üzleti szállodája a budapesti Kempinski Hotel Corvinus lett, az év konferenciaszállodája a szintén budapesti Ramada Resort Aquaworld, a wellnessszállók között a sárvári Spirit Hotel Thermal Spát, a tranzitszállók mezőnyében az Airport Hotel Budapestet díjazták.

Elismerést kapott tovább az év utazási irodája, ami a Tensi lett és az év légitársasága, a Lufthansa. Az év turisztikai projektjének a bikali Élménybirtokat választották, az év budapesti étterme a Fausto's lett, a vidéki éttermek versenyét a hajdúszoboszlói Tuba Tanya nyerte.

Mindent vitt a Chateau Visz

http://magyarnemzet.hu/portal/761121

A somogyi Chateau Visz étterem nyerte el a Gösser Bock–Dining Guide Díjat és lett ezzel az év étterme 2010-ben. A díjat a Dining Guide 2004-ben alapította, s ez az egyik legjelentősebb elismerés a magyar vendéglátóiparban.

A tízes döntőbe a Chateau Visz – valamint az Alabárdos, az Aranyszarvas, a Babel Delicate, a Bock Bisztró, az egyetlen hazai Michelin-csillagos étterem, a Costes, a Csalogány 26, a Fausto’s, és az Onyx mellé a balatonszemesi Kistücsök is bekerült, a szakmai zsűri közülük választotta ki a tavalyi esztendő legjobb éttermét.

Wiszkidenszky András, a Dining Guide étteremkalauz kiadója, a zsűri elnöke a díjátadó ünnepségen kiemelte: a vendéglátó szakma azon dolgozik, hogy Budapestet kulináris fővárossá tegye a térségben. Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára szerint jó célkitűzés, hogy a szakma Budapestet kulináris fővárossá szeretné tenni. Az államtitkár úgy vélte, a magyar élelmiszerek kiválóak, így alkalmasak arra, hogy a vendéglátóhelyek hazai alapanyagokat dolgozzanak fel. A Dining Guide hét esztendeje alapított díját 2005-ben a Fausto’s, 2006-ban a Lou Lou étterem, 2007-ben ismét a Fausto’s, 2008-ban a Bock Bisztró, míg 2009-ben a Costes nyerte el.

Előremutató újdonságok - pozitív lista, hétvégi telefonos segélyszolgálat

http://www.nfh.hu/informaciok/hirek/hirek_110120_3.html

Kiemelt kormányzati figyelmet kap a Balaton

http://kapos.hu/hirek/gazdasag/2011-01-21/kiemelt_kormanyzati_figyelmet_kap_a_balaton.html