2011. március 4., péntek

VILÁGSZÁM MAGAZIN - Inforadio

18:47-18:55 2011.03.04 2. rész

http://www.inforadio.hu/magazinarchivum/13/

MR1 Kossuth Rádió 180 perc

MR1 Kossuth Rádió 180 perc 6:47:02-6:57:40

http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2011-03-04

Közösen mutatkozott be Békés megye az utazás kiállításon

Újra a Hotel Kálvária nyerte el a Magyar Turizmus Minőségi Díjat

Utazás Kiállítás - MTV

Idegenvezetői Világnap - Echo TV

8’29”-10’36”

Éveken átívelő reklám Magyarországnak - MR1 Kossuth Rádió

Hosszan tartó kampányba kezd az ország, ezzel vonzaná a turistákat itthonról és külföldről egyaránt. Gyógyító Magyarország – ez lesz a jelmondat tíz évig, és nem aprózzák el a kampányt különböző kisebb eseményekre.

Az Utazás kiállításon már érezhető, hogy a tavalyi növekedés után folytatódhat a kilábalás, és az is megállapítható, hogy a piac átrendeződése is megkezdődött – mondta Horváth Endre gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár 180 perc című műsorunkban. A növekedés intenzívvé tétele érdekében fejleszteni kell a szolgáltatásokat – hangsúlyozta. Ehhez már megjelent néhány pályázati kiírás is. Nem a kapacitásnövelés a megoldás, hanem a szolgáltatások egyediségének a hangsúlyozása, és annak a márkának a felépítése, amelyről mindenkinek Magyarország jut az eszébe – mondta az államtitkár.

Korábban tematikus évek voltak, most viszont egy márkát jelölnek ki – ez lesz a Gyógyító Magyarország –, amelyet tíz éven keresztül hirdetnek, és ennek rendelik alá az összes többi kommunikációt. Horváth Endre szerint tíz év kell ahhoz, hogy egy nagyon erős országmárkát felépítsenek. Hangsúlyozta, hogy erősíteni kell a beutazást és a belföldi turizmust is, vagyis ide kell hozni a máshol megtermelt jövedelmet, az itthoni jövedelmet pedig itthon kell elkölteni.

Továbbra is Németországból és Ausztriából, Olaszországból érkezik hozzánk a legtöbb vendég, az orosz beutazás pedig mintegy negyedével nőtt.

Buli- helyett egészségturizmusra rendezkedik be a Balaton

Miközben a TUI szerint a Balatonon elégtelenek az egészségturizmus fogadási feltételei, nem csak az Új Széchenyi-terv, hanem a csütörtökön nyílt fővárosi Utazás kiállítás is az egészségturizmust állította a középpontba.

Szatmáry Kristóf turizmusért is felelős belgazdasági államtitkár azt mondta a megnyitón: a kormány stratégiai ágazatnak tartja a turizmust, nemcsak azért, mert sok munkahelyet teremt, hanem azért is, mert a külföld számára az ágazaton keresztül lehet bemutatni az ország jó adottságait, sokszínűségét.

Hozzátette: számos intézkedést tervez a kabinet az ágazat versenyképességének a javítása érdekében. Példaként említette az Új Széchenyi-terv pályázatait, a Széchenyi Pihenőkártyát, valamint az év második felében elkészülő turizmustörvényt.

A tévedések elkerülése végett: szanatóriumország nem akarunk lenni. Ezt hangsúlyozta Horváth Endre helyettes államtitkár is, Hoffmann Henrik, a siófoki Fürdőegylet elnöke szerint pedig a balatoni régióba mindig az egészségmegőrzéssel járó aktív pihenéssel fognak csábítani.
– A gyógyulni vágyók Hévízre mennek, ott ez a profil, a rekreációra pedig már most is felkészültek a régió vendégvárói – mondta portálunknsk Hoffmann a turisztikai vásár siófoki standjáról, melyet idén éppen Siófok Vital szlogennel népszerűsítenek.

A fürdőegyleti elnöktől azt is megkérdeztük: kell-e kongatni véleménye szerint a vészharangot amiatt, hogy – ahogyan azt Kolber István somogyi MSZP-s honatya e heti sajtótájékoztatóján kiemelte – a Balaton nem szerepel az Új Széchenyi-tervben?

– Nem, mert további szálláshelybővítésre valóban nincsen szükség – felelte Hoffmann Henrik. – Nem ezt az időszakot éljük, most éppen egyes szállodák bezárnak a régióban a gazdasági válság miatt. Programbővítés kell, ami benne van a tervben és a meglévő szálláshelyek korszerűsítésére, hatékonyságának növelésére van szükség, amire szintén lehet pályázni. Szállodaigazgatóként magam is pályázni fogok, energiaracionalizálásra, a zöldenergiák felhasználására. Az így felszabaduló költségek révén új munkahelyek jöhetnek létre.

Arról, hogy a balatoni régió mennyire felkészült az egészségturizmusra, egyéni véleménye van a világ egyik legnagyobb utazási irodáját, a TUI-t idehaza képviselő Kosárszky Tibornak.
– Az egészségturizmus valóban kitörési pont lehetne – így a TUI magyarországi szolgáltatási igazgatója. – Vital-katalógusunkban a wellness orientációjú szolgáltatók szerepelnek, de restelkednem kell, hogy több magyar szálloda nem tud megjelenni, mert nem teljesíti a feltételeket. Ennél lehangolóbb a megjelenés a magasabb kategóriájú Vitalissimo-katalógusban: csak egy hévízi gyógyszálloda ajánlata található. Pedig viszonylag kis befektetéssel jelentős forgalomnövekedést tudnánk elérni a német piacon, ahol jól ismernek minket.

Merthogy a német vendégek nagyon hiányoznak a Balaton mellől, tavaly is tovább csökkent a számuk és csak sovány vigasz, hogy közben nőtt például az oroszoké. Dani Barbarától, a balatoni regionális turisztikai marketing iroda igazgatójától megtudtuk: ők már az új prioritások, az új kormányzati szándékok mentén kínálják a magyar tengert.
– A természetes vízkincs, a gyógy- és egészségturizmus került a középpontba – magyarázta. – A rekreációs- és wellness szolgáltatások egész évben elérhetők és egyre több helyen. Az üdülőkörzet 169 szállodájából már 38 négy-, vagy ötcsillagos.

A reménybeli német vendégeket most éppen stuttgarti és müncheni internetes és rádiókampánnyal próbálják a Balatonra csalogatni.
Magyarósi György, a hajdani Somogy megyei idegenforgalmi társaság, a Siotour egykori kereskedelmi vezetője amondó: nem kell sok ahhoz, hogy a Balaton egészségturisztikai fellegvár legyen.
– A szálláshely-kapacitás megfelelő, a kereskedelmi, vendéglátóipari hálózat rendelkezésre áll; rendezvényszervezés, szolgáltatások is a két kezelés közötti idő eltöltésére. Egészségturisztikai szakemberképzés területén is egyedüli adottságokkal bírunk, az orvosi-egészségügyi szakmai háttér ugyancsak adott. Állítom: nem csak szezont hosszabbítana ez az ágazat, hanem vállalkozások százait, munkahelyek ezreit hozná létre. De elmozdulás lehetne abban is, hogy ne Magyarország legyen Európa egyik legkevésbé egészséges nemzete. Ezért is össztársadalmi érdek ennek a fejlesztése és nem a buliturizmusé!

Hatodik alkalommal adták át a Magyar Turizmus Minőségi Díjat

2006-ban került bevezetésre a Nemzeti Turisztikai Bizottság koordinálásával a hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és megbízható értékelésére szolgáló Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyet a magyar turizmus állami irányítása által támogatottan, a szakmai szervezetek és szakemberek bevonásával több éves munkával fejlesztettek ki. Az objektív és alapos minősítési rendszer biztosítékot jelent arra, hogy a Díj követelményeinek megfelelő turisztikai vállalkozások, szállodák és éttermek szolgáltatásait igénybe vevők elégedetten térjenek haza, pozitív élményekkel gazdagodva. A Díj nagymértékben hozzájárul Magyarország pozitív imázsának építéséhez, valamint a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.

Jelentős nemzetközi elismerést jelent, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot. Ennek megfelelően a Magyar Turizmus Minőségi Díj az európai kritériumokat igazoló 2Q jel használatára is jogosultságot ad a díjnyertes éttermeknek és szállodáknak.

Az elmúlt hat évben 142 jelentkező közül 121 szolgáltató kapta meg a kiemelkedő minőségre utaló Díjat, amely 3 évig érvényes, bármikor ellenőrizhető, és a szolgáltatások minőségi romlása esetén visszavonható. Az elmúlt években az utóellenőrzések alkalmával három szállodától és két étteremtől kellett visszavenni a korábban elnyert Díjat, a színvonal látványos csökkenése miatt.

A programra 2007-ben jelentkezőknél a Díj érvényessége az elmúlt évben lejárt, ezért azt ismételt pályázással meg kellett újítani.

Így ebben az évben nem csak az új nyerteseknek adták át a Díjat, hanem annak a 3 étteremnek és 18 szállodának, akik már második alkalommal nyerték el a Magyar Turizmus Minőségi Díjat.

A nyertes szállodák és éttermek igazgatói az elismerő oklevelet és a Magyar Turizmus Minőségi Díj táblát a 2011. évi Utazás Kiállítás hivatalos megnyitó ünnepségén, március 3-án vehették át Szatmáry Kristóftól, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkártól, Dr. Horváth Endrétől, az NGM gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkártól és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.

Megújító szállodák (a Díjat második alkalommal elnyert házak) Megújító éttermek (a Díjat második alkalommal elnyert házak)

Danubius Health Spa Resort Bük Bükfürdő
Danubius Health Spa Resort Hévíz Hévíz
Hotel Kálvária Győr
Hotel Karos Spa Zalakaros
ibis Budapest Centrum Budapest
ibis Budapest City Budapest
Kis Helikon Hotel Hévíz
Mercure Budapest Buda Budapest
Mercure Budapest Duna Budapest
Mercure Budapest Korona Budapest
Mercure Budapest Metropol Budapest
Mercure Budapest Museum Budapest
Novotel Budapest Centrum Budapest
Novotel Budapest Congress & World Trade Center Budapest
Novotel Szeged Szeged
Novotel Székesfehérvár Székesfehérvár
Ramada Plaza Budapest Budapest
Sofitel Budapest Chain Bridge Budapest
Borclub Étterem és Vinotéka Mosonmagyaróvár
Gerbeaud Gasztronómia Budapest
Tanyacsárda Lajosmizse

2010. évben nyertes szállodák 2010. évben nyertes éttermek

Abacus Business & Wellness Hotel Herceghalom
Danubius Health Spa Resort Aqua Hévíz
Expo Congress Hotel Budapest
Globall Football Park & Sporthotel Telki
Hunguest Hotel Flóra Gyógy- és Wellness Szálloda Eger
Hunguest Hotel Palota Lillafüred
Opera Garden Hotel & Apartments Budapest
Spirit Hotel Thermal Spa Sárvár
Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak Szilvásvárad
Borssó Bistro Budapest
Tercia Fertőendréd Étterem Fertőendréd
Tercia Hubertus Étterem Sopron
Tercia Kópháza Étterem Kópháza

A Díj elnyerése nem csak szakmai presztízst jelent, de a Magyar Turizmus Zrt. segítségének köszönhetően, komoly előnyt biztosít a díjnyertes szolgáltatók piacra kerülésében. Az elmúlt években minden kiadványukban feltüntették a megkülönböztető „Q”/quality/ jelzést, újságokban népszerűsítették és a honlapon kiemelt ajánlatként jelenítették meg a minőségi szolgáltatást nyújtó szállodákat, éttermeket.

Nemzetközi elismerést jelent, hogy a brüsszeli székhelyű Európai Bizottság Vállalkozáspolitikai és Ipari Főigazgatóság Turizmus csoportja által, az európai turizmus minőségi besorolásáról szóló 2011. március 2-i konferenciára meghívták a program vezetőjét, ahol a Magyar Turizmus Minőségi Díj kidolgozásáról és folyamatos működtetéséről tartott előadást.

A Magyar Turizmus Minőségi Díjjal a hazai szolgáltatók számára lehetőség nyílik arra, hogy az objektív szempontrendszer alapján garantált minőségi szolgáltatásaikkal kitűnjenek a turisztikai vállalkozások között.

A minőség kultúrájának megteremtése, s minél szélesebb körben történő elterjesztése a magyar idegenforgalmi vállalkozások körében, hosszú távon a magyar turizmus versenyképességének növelését eredményezi.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2011. március 3.

Gy. Mészáros Ágnes