2010. november 11., csütörtök

Ügyfélbarát fogyasztóvédelemre törekszik a kormány

A kormány célkitűzése, hogy a fogyasztóvédelemben is ügyfélbarát, hatékony intézményrendszer alakuljon ki - hangsúlyozta Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda közös szakmai szemináriumán csütörtökön, Budapesten.

A helyettes államtitkár jelezte: a hatósági ellenőrzések alatt a megelőzés kerül előtérbe, ezzel kívánják elősegíteni, hogy a vállalakozások jogkövető magatartást tanúsítsanak.

Horváth Endre emlékeztetett arra, hogy a fogyasztóbarát és hatékony intézményrendszert kialakításaként létrejöttek 2010 augusztus elsején a megyékben a hatósági tanácsadó irodák, ahol munkanapokon várják az érdeklődőket.

A szervezeti változások között említette a helyettes államtitkár, hogy 2011 január 1-jétől a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tartozik majd az Európai Fogyasztói Központ, továbbá a megyei felügyelőségek betagozódnak a megyei kormányhivatalokba. A tudatos fogyasztóvá válást és a fogyasztóbarát magatartást segítő elő az oktatás és képzés átalakítása is, a fogyasztóvédelem megjelenik majd az állami oktatásban.

A fogyasztóbarát vállalati tevékenységek közé sorolta Horváth Endre a pozitív példák és listák megjelenítését, valamint a fogyasztóbarát embléma kialakítását. Ez utóbbival kapcsoltan elmondta, hogy a fogyasztóbarát program pályázati rendszerben fog majd működni, amelyben fontos szempont lesz a fenntarthatóság biztosítása, és ha az emblémát viselő vállalkozás az ellenőrzés során nem felel meg a követelményeknek, akkor a cím visszavonható lesz.

http://www.fogyasztok.hu/cikk/20101111/ugyfelbarat-fogyasztovedelemre-torekszik-a-kormany

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése