2012. február 8., szerda

Turizmusmarketing

II. A tantárgy részletes tematikája heti bontásban:

Nappali tagozaton:
1. hét Bevezetés.

2. hét A szolgáltatások sajátosságai, a szolgáltatásmarketing kihívásai. A marketing szerepe a turizmusban. A turisztikai marketing mix a szolgáltató, a turista és a társadalom oldaláról nézve: 4P, 5-8P, 4C, 4E. A marketing mix eszközeinek alkalmazása, az egyes elemek szerepe és jelentősége a marketing folyamatában.
Esettanulmány 1.

3. hét A turisztikai kereslet és az azt meghatározó tényezők. Fogyasztói magatartás a turizmusban – fogyasztói magatartás modellek elemzése.
Esettanulmány 2.

4. hét Az utazási döntés folyamata. A desztináció-választást és a termékválasztást meghatározó tényezők. A turisztikai kereslet szegmentálása, a leggyakoribb turisztikai szegmensek jellemzői.
Esettanulmány 3.

5. hét Termékpolitika és termékfejlesztés a turizmusban. A turisztikai termék szintjei. Innováció a turisztikai termékfejlesztésben. Desztináció- és termékéletciklus modellek a turizmusban.
Esettanulmány 4.

6. hét Termékpozícionálás és differenciálás a turizmusban. A turisztikai márka – desztináció- és szolgáltatás-szinten. Fogyasztói hűségprogramok a nemzetközi turizmusban.
Esettanulmány 5.

7. hét Árpolitika és árképzés a turizmusban. Az ár szerepe a keresletmenedzsmentben. A turisztikai szolgáltatások árképzést befolyásoló sajátosságai. Az ár stratégiai és taktikai szerepe a turizmusban.
Esettanulmány 6.

8. hét Disztribúció a turizmusban 1. Hagyományos elosztási csatornák: utazásszervezők és utazási ügynökségek. Az utazásszervezés folyamata. Az utazásszervező szektorban érvényesülő trendek.
Esettanulmány 7.

9. hét Disztribúció a turizmusban 2. E-kereskedelem és internet-alapú marketing. Az információtechnológia hatása a turisztikai disztribúcióra.
Esettanulmány 8.

10. hét Marketingkommunikáció a turizmusban 1. Információ és kommunikáció fogalma és szerepe. Reklám és PR a turizmusban. A reklámkampányok és a PR-tevékenység hatékonyságának mérése.
Esettanulmány 9.

11. hét Marketingkommunikáció a turizmusban 2. Értékesítésösztönzés és személyes eladás. A turisztikai vásárok szerepe a marketingkommunikációban.
Esettanulmány 10.

12. hét Marketingkutatás a turizmusban. A marketingkutatás szerepe és módszerei. Kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek alkalmazása a turizmus területén.
Esettanulmány 11.

13. hét Marketing stratégia és tervezés a turizmusban. A marketingterv felépítése, az egyes szakaszok jellemzői. A tervezés hatékonyságának értékelése. Magyarország turisztikai marketing terve.
Esettanulmány 12.

14. hét Desztináció marketing. A desztinációs marketing eszköztára. Az országos, regionális és helyi marketing szervezetek feladatai és működése. Desztináció imázs és márka kialakítása. Együttműködés a turisztikai desztináció marketingben: a TDM modell működése.
Esettanulmány 13.

15. hét Összefoglalás és értékelés.

Kötelező irodalom:
• Órai jegyzetek.
• Deli-Gray, Zs. – Árva, L. (szerk.) (2010): Turizmusmarketing esettanulmányok. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése