Egységes szemléletben, termékfejlesztési koncepció alapján indított projektekkel képzeli el a turizmus fejlesztését Horváth Endre, az ágazatért felelős helyettes államtitkár, aki az MTI-nek kifejtette: olyan programokat kell indítani, amelyek maguk után húzzák az egész turisztikai ágazatot.
A szakember szerint a jelenleg megismert javaslatok között nagyon sok az elszigetelt felvetés, ezek ráadásul sok esetben nem veszik figyelembe egyebek mellett a költségvetés helyzetét sem. Mint mondta, széleskörű fórumra van szükség, ez hozhat áttörést.
Úgy látja, a szakmán belül ez a beszélgetés még nem indult meg. Ennek érdekében július 16-ra a magyar turizmus jövőjéről szóló turisztikai konzultációt hívott össze a Parlamentbe. Ezen azok a szakmai szervezetek is kifejthetik elképzeléseiket, amelyek eddig nem jutottak szóhoz - tette hozzá, megjegyezve, hogy ilyen széleskörű találkozót 1999 óta nem tartottak. A rendezvényen egyebek mellett légügyi, egészségügyi, gasztronómiai, kulturális és fürdőfejlesztési témában tartanak előadásokat a szakemberek.
Horváth Endre a kitörési irányok között a fogturizmus fejlesztését, a rehabilitációt, az allergológiát és a wellness-központok további fejlesztését is megemlítette. A helyettes államtitkár elmondta: a találkozót követően az újonnan megismert javaslatokat és a már korábban nyilvánosságra került felvetéseket összefoglaló anyagot társadalmi vitára bocsátják, majd ezt követően jelölik ki a megfelelő eszközrendszert. Mindez - a tervek szerint - még az ősszel lezajlik - tette hozzá.
A cél az, hogy gazdasági növekedést érjenek el a turizmus segítségével - szögezte le a helyettes államtitkár. Elmondta, tavaly a turisztikai szolgáltatások összessége volt az egyetlen olyan reálgazdasági terület, amely növekvő mértékben javította a folyó fizetési mérleget 2008-hoz képest a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint.
Fontosnak nevezte, hogy az idei évre várt 0,9 százalékos, a 2011-re prognosztizált 2,9 százalékos gazdasági növekedést a turisztikai bevételek fenntartható módon támogassák. Ehhez - az államtitkár szerint - egyedi termékeket kell létrehozni, jobban ki kell használni a költségelőnyt, illetve arra van szükség, hogy olyan koncepció jöjjön létre, amely hosszabb távra, és nem egy-egy évre pozícionálja az ország turizmusát.
Hangsúlyozta, hogy a költségelőny kihasználása nem egyenlő az árak folyamatos csökkentésével, a vállalkozások ne ár csökkentésével versenyezzenek.
MTI
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése