A feltörekvő piacok jelentőségére hívta fel a figyelmet Petra Hedorfer, az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) elnöke és Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója annak apropóján, hogy a bizottság Budapesten tartotta igazgatósági ülését és nyolcvanadik közgyűlését.
A turisztikai szakemberek kiemelték a kínai, a brazil, a dél-amerikai, az orosz és az arab piacot. Horváth Gergely pedig úgy fogalmazott: az az ország, amely nem tud megjelenni ezeken a piacokon, tíz év múlva lemarad a versenyben. Fontosnak nevezte ezeken a feltörekvő piacokon a közös kutatási tevékenységet, amelyet külön-külön az országok nem tudnának elvégezni.
Az ETC fő célja Európa mint turisztikai úti cél népszerűsítése a tengerentúli piacokon. Miután az utóbbi években Európa piaci részesedése csökkent a nemzetközi turistaérkezések számában, ezért a szakemberek szerint az eddiginél nagyobb szükség van az együttműködésre.
Horváth Endre gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár elmondta: az, hogy a szervezet nem a székhelyén, Brüsszelben, hanem Budapesten tartja igazgatósági ülését és közgyűlését, turizmusdiplomáciai szempontból is nagyon jelentős dolog. A szakember közölte, a május 12-13-án zajló következő budapesti konferencia lehetőséget teremt arra, hogy minél jobban megismerjék a legújabb trendeket. A konferencián 26 nemzeti turisztikai hivatal képviselteti magát.
MH-összeállítás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése