Interjú Dr. Horváth Endrével a Vendéglátás magazinban (2010. június 25.)
2010. június 25. 20:00
Dr. Horváth Endre a Nemzetgazdasági Minisztérium, gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára a Vendéglátás magazin kérdéseire válaszolt, 2010. június 25-én.
Mennyire tartják fontos ágazatnak a turizmust?
A turizmus adja a foglalkoztatás és a bruttó hazai össztermék hat százalékát. Az exportálható szolgáltatások körének bővítésével, a fogászati, rehabilitációs és megelőző orvosi szolgáltatásokra, a szektor a gazdaság egyik mozgatórugója lehet.
A turizmus adja a foglalkoztatás és a bruttó hazai össztermék hat százalékát. Az exportálható szolgáltatások körének bővítésével, a fogászati, rehabilitációs és megelőző orvosi szolgáltatásokra, a szektor a gazdaság egyik mozgatórugója lehet.
Mit jelent konkrétabban az, hogy a turizmusban is kiemelt figyelmet fordítanának a vállalkozások fejlesztésére (ha a turizmus az egyik munkahelyteremtő ágazat)?
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szakmai műhelymunkát indít a 2011-től induló második Széchenyi-terv kidolgozására. A cél az, hogy a kis- és középvállalkozások fejlesztéseinek ösztönzésén legyen 70 százalékban a hangsúly a korábbi 30 százalékos részesedéssel szemben. A terv véglegesítése előtt széles körű szakmai egyeztetésre kerül sor, ennek első lépése egy nyáron megrendezendő szakmai konzultáció lesz. A fejlesztések új hangsúlya az infrastrukturális beruházások helyett a szolgáltatások fejlesztésén és a keresletösztönzésen kell, hogy legyen.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szakmai műhelymunkát indít a 2011-től induló második Széchenyi-terv kidolgozására. A cél az, hogy a kis- és középvállalkozások fejlesztéseinek ösztönzésén legyen 70 százalékban a hangsúly a korábbi 30 százalékos részesedéssel szemben. A terv véglegesítése előtt széles körű szakmai egyeztetésre kerül sor, ennek első lépése egy nyáron megrendezendő szakmai konzultáció lesz. A fejlesztések új hangsúlya az infrastrukturális beruházások helyett a szolgáltatások fejlesztésén és a keresletösztönzésen kell, hogy legyen.
A Magyar Szállodaszövetség 2010 márciusában elkészítette egy javaslatcsomagot arról, mit vár az új kormánytól. Mi a véleményük az abban leírtakról? Konkrétabban: csökkentik-e a szállodai áfát; visszaállítják-e az üdülési csekk adómentességét; növelik-e az MT Zrt. rendelkezésére álló nemzeti marketingkeretet; visszaállítják- az idegenforgalmi adó korábbi állami kiegészítését?
A Magyar Szállodaszövetség említett felvetései mellett a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők javaslatot tettek az utazási csomagot terhelő 25 százalékos ÁFA csökkentésére. Ezeket az egymástól elszigetelt javaslatokat egyben kell kezelni, egységes koncepció alapján lehet a változtatásokról dönteni a költségvetés jelenlegi, szűk mozgásterében. A szakmai szövetségekkel az egyeztetés folyamatban van.
A Magyar Szállodaszövetség említett felvetései mellett a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők javaslatot tettek az utazási csomagot terhelő 25 százalékos ÁFA csökkentésére. Ezeket az egymástól elszigetelt javaslatokat egyben kell kezelni, egységes koncepció alapján lehet a változtatásokról dönteni a költségvetés jelenlegi, szűk mozgásterében. A szakmai szövetségekkel az egyeztetés folyamatban van.
Milyen elképzeléseik vannak a vidéki repülőterek fejlesztésével kapcsolatban?
A légiközlekedés a turizmus szempontjából nagyon fontos. Ezért az ország légi szállítási képességét stratégiai kérdésként kezeljük. A debreceni, sármelléki és budapesti repülőterekről külön elemzés készül. Döntések ezt követően születhetnek.
A légiközlekedés a turizmus szempontjából nagyon fontos. Ezért az ország légi szállítási képességét stratégiai kérdésként kezeljük. A debreceni, sármelléki és budapesti repülőterekről külön elemzés készül. Döntések ezt követően születhetnek.
Terveznek-e forgalomnövekedő akciók indítását az érintettek (szállodák, vendéglátóhelyek, önkormányzatok stb.) bevonásával? Ha igen, mikor, mekkora forrásból? Lesz-e külön akció Budapest turizmusának a fejlesztésére?
A Magyar Turizmus Zrt. feladata a nemzeti turisztikai marketing tevékenység megvalósítása. Alapvető cél a vendégforgalom növelése, amelynek egyik leghatékonyabb megoldása a partnerekkel együttműködésben megvalósított akciók. 2011-ben a turisztikai promóció középpontjában az egészségturizmus lesz. Ennek megvalósítását széleskörű együttműködéssel tervezik megvalósítani. A kampányok előkészítésével kapcsolatos konzultációk az érintett szakmai szervezetekkel már elkezdődött. Mivel az egészségturisztikai szolgáltatások jelentős része Budapesten található, így a főváros is profitálhat a jövő évben hazai és uniós forrásokból megvalósítani tervezett kiemelt kampányokból.
A Magyar Turizmus Zrt. feladata a nemzeti turisztikai marketing tevékenység megvalósítása. Alapvető cél a vendégforgalom növelése, amelynek egyik leghatékonyabb megoldása a partnerekkel együttműködésben megvalósított akciók. 2011-ben a turisztikai promóció középpontjában az egészségturizmus lesz. Ennek megvalósítását széleskörű együttműködéssel tervezik megvalósítani. A kampányok előkészítésével kapcsolatos konzultációk az érintett szakmai szervezetekkel már elkezdődött. Mivel az egészségturisztikai szolgáltatások jelentős része Budapesten található, így a főváros is profitálhat a jövő évben hazai és uniós forrásokból megvalósítani tervezett kiemelt kampányokból.
(Forrás: Vendéglátás magazin)
http://2010-2014.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/belgazdasagert-felelos-allamtitkarsag/hirek/interju-dr-horvath-endrevel
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése