http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&place=index_kapcsolodo&nID=471678
Nem szűnik a bizonytalanság a Széchenyi Pihenőkártya körül. Lapunk információi szerint egyelőre csak az tűnik biztosnak, hogy a konstrukció az üdülési csekk helyébe léphet - állítólag annál szélesebb körű használhatósággal.
Eddig viszont még az sem dőlt el, plasztik lesz-e vagy egyszerű utalvány. Pedig Horváth Endre, az NGM gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára szerint a koncepció már tárcaközi egyeztetésre került.
Horváth ezt Az Utazó magazin díjátadó ünnepségén (a magazin olvasói, a szakma képviselői és üzletemberek szavaztak arról, hogy 2010-es teljesítményük alapján mely turisztikai szolgáltatók voltak a legjobbak) mondta el. Mint kifejtette: a pihenőkártya bevezetésének célja a turizmusban a multiplikátor hatás beindítása, új turisztikai értékek megteremtése.
Az eseményen Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke arról beszélt, hogy a nehéz helyzetben lévő turisztikai szektor és a hotelszakma számára kézzelfogható segítséget jelent az üdülési csekk adótartamának idei, 25-ről mintegy 19 százalékra csökkentése, a legfontosabb húzóerőt azonban a Széchenyi Pihenőkártya jelentheti majd. Ez a plasztik a szakma várakozásai szerint akár 30 százalékkal is növelheti a belföldi keresletet.
Tény, hogy a pihenőkártya igen attraktív eleme lehetne a cafeteria-rendszernek, az üdülési csekkhez képest ugyanis csaknem négyszeres a kedvezményes keret nagysága - a minimálbér helyett évi 300 ezer forint. Ez alapján pedig a szakma által várt 30 százalékos megugrás még alábecsültnek is tűnik.
A késlekedés arra utalhat, hogy nagy harc folyhat a háttérben, hiszen - éppen a 300 ezer forintos limit következtében - ez jelentős üzletet biztosíthat azoknak, akiket a kormány kiválaszt kibocsátói, kezelői vagy elfogadói feladatokra. Minél inkább húzódik azonban a tartalom kidolgozása, annál inkább elvész erre az évre ez a lehetőség. A dolgozók ugyanis mostanában határozzák meg keretük havi összetételét - általában féléves időszakra. A Széchenyi tehát többnyire legfeljebb a második félévben lehet majd választható, de az sem zárható ki, hogy a céges palettára (a választható elemeket a vállalatok határozzák meg) csak jövőre kerül fel.
A múlt év eleji 54 százalékos mélypontról 63 százalékra nőtt azoknak a kis- és középvállalatoknak (kkv) az aránya, amelyek valamilyen juttatást nyújtanak majd ebben az évben a dolgozók számára - állapította meg a K&H a cégek körében végzett felmérése alapján. A Széchenyi Pihenőkártya - nyilván az azt övező bizonytalanság miatt - egyelőre nem váltott ki túl nagy reakciót a kkv-k körében, csupán egy százalékuk jelölte meg választott juttatási formaként.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése